فرهنگ غنی ایران می تواند پاسخگوی نیاز جوامع انسانی باشد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگارایرنا، دكتر سید محمد حسینی ، عصرچهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی تالار بزرگ مركزی مهر شیراز ، با بیان این كه ، هم اینك دنیا علاقه مند و شیفته فرهنگ، ادب و هنر سرزمین ماست ، اظهارداشت:امروز فرهنگ و هنر ما به جایگاهی رسیده است كه برای دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: اگر برنامه های فرهنگی جذاب و كالاهای متناسب با نیازهای فرهنگی جامعه داشته باشیم، نباید نگران تهاجم فرهنگی باشیم زیرا جوانان ما به فرهنگ بومی خود گرایش دارند .

وی گفت: افزایش این گرایش هنگامی تجلی می یابد كه تولیدات مرغوب و مطلوب داشته باشیم درغیر این صورت نگاه ها به تولیدات بیگانه معطوف می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه ما دربخش فرهنگ وضعیت مناسبی داریم گفت: كارهایی عمیق علمی و پژوهشی درهنر تجلی پیدا می كند تا قابل استفاده برای عموم مردم باشد و هنرما با استفاده از مبانی فلسفه و ابزارهای مدرن به جامعه ارائه می شود و با این روند روز به روز شاهد بهتر و مطلوب تر شدن این وضعیت خواهیم بود.

حسینی ادامه داد: رویكرد ما در تهیه اقلام فرهنگی می بایست با تامین نیازهای داخلی، جهانی باشد و شهر شیراز و استان فارس از مراكزی است كه در تولید و صادر كردن فرهنگ امید زیادی به آن است زیرا تاثیرگذاری فراوانی در فرهنگ دنیا دارد.

وی اظهارداشت: این در حالی است كه گروه های فرهنگی كشورهای مختلف كه به ایران سفر می كنند و یا هنرمندانی از فارس به عنوان نماینده كشور به سایركشورهای جهان عزیمت می كنند، هنر و هنرمندان استان فارس و شهر شیراز در اولویت هستند.

حسینی اضافه كرد: استان فارس و شهر شیراز شهر مكاتب و شهر شعر، ادب، قرآن و هنرهای تجسمی و سایر هنرها است و از این رو زمینه كار فرهنگی و هنری در این استان بسیار زیاد است و امیدواریم امكانات فراهم شود و بتوانیم خادم فرهنگ كشور باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی شیراز و برخورداری از وجود بزرگان علم و ادب و فرهنگ، انتظار فعالیت های فرهنگی در بخش های زیرساختی و نرم افزاری از این شهر متفاوت است زیرا این شهر و استان فارس مصداق سرزمین پاك است و امیدواریم در این منطقه ، زمینه ای برای رشد و پرورش افراد تاثیر گذار فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یكی از افتخارات استان فارس، مشاهیر بزرگی است كه به دنیا ارائه كرده است و این مهم می طلبد كه در تكریم آنها بكوشیم زیرا نسل جوان امروز نیاز به آشنایی با مفاخر و بزرگان سرزمین خود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت تالار بزرگ مركزی شیراز اضافه كرد: ما در كشور پروژه های معتددی با عنوان تالارهای بزرگ داریم كه برخی تا پایان سال 91 و بعضی دیگر نیز تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسند كه این خود یك حركت ارزشمند و ماندگار در كشور خواهد بود.

حسینی ادامه داد: پروژه تالار بزرگ شهر درشیراز دیر آغاز شد كه امیدواریم با اهتمام و جدیت ، فاصله زمانی عقب افتاده جبران شود.

وی با بیان اینكه بخشی نگری در دستگاه های فرهنگی كشور حاكم نیست گفت: سال 91 فرصت طلایی برای كشور خواهد بود و بسیاری از پروژه های تاثیر گذار باید به ثمر برسد كه با توجه به نگاه مثبتی كه به فرهنگ وجود دارد پروژه های فرهنگی نیز به ثمر می رسند.

حسینی اظهارداشت: از سال 84 و در دولت نهم تا كنون گام های مثبتی در زمینه فرهنگ برداشته شده است تا بخشی از عقب ماندگی های گذشته در این زمینه جبران شود.

وی افزود: بر این اساس ما در استان فارس تا قبل از سال 85 ، هشت مجتمع فرهنگی وجود داشته و از بعد از سال 86 تاكنون 26 مجتمع دایر، هشت مجتمع در دست اجرا و چهار مجتمع آماده بهره برداری است كه امیدواریم با همت استانداری فارس و مدیران این استان، شاهد فعالیت های فرهنگی بیشتری در سال 91 در فارس باشیم.

حسینی بیان داشت: به رغم تحت فشار بودن و تحریم ها در انجام كارها و پروژه ها هیچ وقفه ای ایجاد نمی شود و همه كارها به سرعت انجام می شود.

وی اضافه كرد: در بحث زیر ساخت ها و فعالیت های نرم افزاری برنامه های متعدد فرهنگی در سال جاری با موفقیت در كشور عمل كردیم و در سال 91 نیز اجرای این برنامه ها با جدیت و رشد كمی و كیفی مدنظر است.

حسینی ادامه داد: این در حالی است كه در سال جاری 218 میلیارد تومان به دستگاه ها برای تخصیص به مباحث قرآنی در كشور تزریق شده است و امیدواریم با همدلی كارهای ماندگار و موثری انجام شود.

در این مراسم ، عملیات اجرایی تالار مركزی مهر شیراز در زمینی با زیربنای 20 هزار متر مربع و با اعتبار 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به فارس آغاز شد.ك/2

7382 /679





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , نشان , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: